вторник, 24 септември 2013 г.

Ценови листи и специални цени в складовата програма MoneyWorks

Ценообразуването и ценовите листи са част от пазарната политика на всяка фирма. 
Определянето на цените е сложен избор на ценовата стратегия и зависи от различни условия като допълнителни разходи по доставката на стоката, маркетингови промоции и други.

В складовата програма MoneyWorks има специален модул " Ценови листи и специални цени" чрез който потребителят ( управителят на фирмата или оторизиран негов служител) задава своите предпочитания по отношение на цените в търговската дейност на фирмата.
В складовата програма MoneyWorks има 3 основни цени - доставна, на едно и на дребно, които се задават за всяка стока в модул "Складове и стоки".

В обичайната търговска дейност само тези цени не са достатъчни, тъй като разнообразието от взаимоотношения и релации между търговските субекти е голямо.
Затова специализираният модул "Ценови листи и специални цени" предоставя възможност да създавате допълнителни ценови листи и специални цени за конкретни клиенти според вашите предпочитания.


Избирате от "Дефиниране на ценови листи" създаването на нова ценова листа.


Пример за такава ценова листа може да бъде Септемврийска промоция от 1.09.2013 до 30.09.2013 с 10% отстъпка, която бихме желали да направим с цел повишаване на търговските обороти.

Желаното повишаване на оборотите става чрез различни маркетингови похвати и включва различни отстъпки според оборот и количество.

Генерирането на специални цени може да е според оборота: да е за период от време и да включва определени критерии, според които се формира оборота ( всички платени/неплатени продажби, изчислен с/без  ДДС, с върнати стоки, и с направени вноски и т.н.)
Например за оборот над 1000 лв - 2% отстъпка, 
                  за оборот над 5000лв - 10% остъпка 
и когато клиентът достигне определената граница за оборот ще се промени % отстъпка.

Допълнителна функционалност в новата версия на складовата програма MoneyWorks от септември 2013 е възможността за задаване на ценови листи и специални цени според количеството - т.е. да определяме отстъпки и бонуси, освен според оборота, и според количеството - дава възможност за повече гъвкавост при провеждане на фирмената ценова политика.
Избираме от падащото меню за коя ценова листа се отнася релацията, дефинираме за кой обект се отнася (склад, група, стока) и задаваме параметри на новата релация - % отстъпка/надценка на коя база да се изчислява.
Примерно избираме да даваме 10%отстъпка за количество 3 бройки:


Резултатът от прилагането на релацията на специалните цени ще бъде следната:
-при продажба на стоката 1 кофа с крайна цена 4.80 лв с ДДС няма да има отражение.

-при продажбата на 3 кофи, програмата MoneyWorks автоматично ще отрази специалната цена в сделката. 



 На специалния прозорец отстрани програмата ще покаже отражението на специалната ценова листа върху цената на стоката.


Според нашето желание и фирмената ценова политика можем да определим отстъпки за количества примерно:
за 3 бройки - 10%
за 5 бройки -15%
за 10 бройки -20%

По подобен начин можем да зададем специална цена на наш специален контрагент ( която да не е обвързана с оборот и/или количество, а защото просто Пешо ни е симпатичен :))
Примерно нека "Пешо" да ползва 25% отстъпка от цените на дребно - зададената специална цена се отнася само до тази фирма и всички нейни складове за стоката кофа без значение количеството.


Ако желаем да променим дадена промоция или да зададем нова отстъпка щом изтече времето на старата, можем да използваме "пакетно редактиране на цени", което ни позволява едновремена промяна в дадена ценова листа с определен %

Допълнителната функционалност на създаване специални ценови листи според количеството стока е още един полезен инструмент за потребителите на складовата програма MoneyWorks
Когато общата функционалност на програмата MoneyWorks не е достатъчна поради спецификата на организация в дадена фирма може да се поръча допълнителна функционалност като например:
"Ако направиш оборот над ХХХ лева от колекция Y в обекта Z, ще получиш отстъпка в даден обект от определена група".


Екипът програмисти на GenSoft постоянно развива своята програма благодарение на желанията на своите клиенти.





понеделник, 29 юли 2013 г.

Какво е UPT и как работи в складовата програма MoneyWorks

UPT  е мярка, използвана в продажбите на дребно с цел да се определи средният брой на продукти, продавани на всеки клиент по време на една транзакция.
UPT се изчислява  като се раздели броя на продуктите  на броя на сделките за даден период.


UPT (units per transaction ) е коефицент, който дава среден брой стоки в една сделка (продажба напр.) и отразява компентентността на търговеца да продава повече стоки на един клиент при равни други условия.

Целта на всеки собственик е търговците му да извличат добавена стойност от всеки клиент, т.е. да му продават повече допълнителни артикули.

В складовата програма MoneyWorks тази функционалност е реализирана почти незабележимо като в модул "Стокооборот" по желание може да се показва отделна колонка, наречена UPT.
Коефицентът UPT има смисъл, когато информацията е групирана:
  • Например, когато е групирана по служители - веднага можем да отличим добрите от недобрите търговци, като добрите имат по-високо UPT.
  • А ако групираме по складове - виждаме в кои наши обекти служителите продават повече.
    Например коефицент UPT 2 срещу 1 за два различни склада означава, че в единия обект на клиента не му се обръща достатъчно внимание - клиентът си взема стоката и си заминава, докато на другото място са му предложили подходяща допълнителна стока.
  • Ако групираме по клиенти можем да си направим изводи за навиците на пазаруване на конкретни наши клиенти и след това да ги включим в определени маркетингови кампании.

Въобще коефицентът UPT за брой стоки в сделка е натоварен с различен смисъл в различните ситуации.



В складовата програма MoneyWorks справката UPT се активира  от "Настройки" на модул "Стокооборот".

И от падащото меню се избира стокооборотът да се показва с допълнителна информация за брой стоки за документ UPT - да се смята по брой уникални стоки или сума количество стоки.

В складовата програма MoneyWorks идеята за брой стоки в една продажба е доразвита творчески и опционално може да се показва както сумарно количество стоки, така и разбивка по уникални стоки (т.е. при 3 различни по вид артикула коефицентът UPT ще е 3 при първия избран вариант за пресмятане). Дадена е възможност за избор на потребителя на складовата програма MoneyWorks да реши коя информация за него ще е по-важна: дали различните артикули в продажбата или общия им брой за пресмятането на коефицента UPT.





Какво е UPT ? Това е способността да продадеш на клиента кукички, въдички, столче, палатка, джип и прочие, когато е дошъл да си купи дамски превръзки за жена си ;)

А сериозно коефицентът UPT единици на транзакцията дава представа колко добре се пресичат интересите на продавач и клиент в дадена сделка.
И статистиката, която генерира UPT дава възможност на търговския мениджър да анализира търговската дейност и да използва този инструмент в създаване на стратегии за успешен маркетинг.