сряда, 27 януари 2016 г.

Данък Уикенд в Счетоводството на GenSoft MoneyWorks

Как да осчетоводим "ДАНЪК УИКЕНД" в счетоводния модул на GenSoft MoneyWorks

ДДС при ползване на служебни активи за лични цели трябва да се декларира до 14 февруари!

От тази година всички фирми, регистрирани по ДДС, трябва да декларират ползваните за лични нужди служебни активи - т.е. в месечната справка декларация и дневниците за покупки и продажби трябва да подаде информация за лично ползваното ДДС.

От сайта на НАП можете да свалите Указанието за прилагане на този режим.
Допълнителна информация за прилагането на режима на лично ползване на служебни активи при осчетоводяването на ДДС можете да получите на телефон 0700 18 700 или имейл infocenter@nra.bg

Министреството на финанските въведе т.нар. "Данък Уикенд" чрез Правилника на МФ, но указанията за прилагането му остават неясни.

Регистрирани по ДДС компании трябва да създадат собствен механизъм за разпределяне на разходите в зависимост от степента на използване на съответната стока/услуга.
Фирмите имат свобода да изберат критерите за прилагане на този механизъм, но това трябва да стане преварително, тъй като документът с който се разпределят разходите трябва да е на разположение във всеки един момент за проверка от НАП ( Примерно за недвижим имот с комбинирано използване трябва да е регламентирано пресмятането на ДДС разходите или база площ, или на времеползване и т.н.

В случая когато стоките се използват едновременно за лични и служебни цели има 2 възможности:
- приспадане на ДДС изцяло, като ДДС се начислява за личното ползване на стоката
- ползване на Данъчен кредит в пропорция съответстваща на съотношението лично-служебно ползване на стоката.
При хипотезата, че даден актив ще се използва за лични цели и при покупката му не е използван Данъчен кредит, то следва и да не се начислява ДДС.
Във всички случаи обаче има нов протокол, по-точно добавена е специална колона в месечната справка декларация по ДДС -  Протокол по чл.117, ал.1, т.3 ЗДДС (Лично ползване)

Клиентите на ГенСофт, ползващи модул Счетоводство на ERP MoneyWorks, трябва да обновят програмата си до най-нова версия, за да могат да ползват новата функционалност "Осчетоводяване по чл.117" от ЗДДС.

В раздел "Документи" трябва да се избере "Регистриране" от падащото меню.


В операции за осчетоводяване за определен период се избира Протокол или друг документ за продажба


След това се конкретиризира точния документ, а именно "Протокол по чл.117 ал.2 ЗДДС (чл.82 ал.2-4)



Нанасят се необходимите разчети според решението на управителя на дружеството  и приетия от счетоводството план за ползване на данъчен кредит за отделянето и използването на ДДС върху стоки за лични нужди.

Допълнение: Вижте брошурата на НАП от 9.12.2016 "Данък Уикенд - често задавани въпроси"

При необходимост от повече информация винаги можете да се обадите на националния номер за техническо обслужване на софтуера MoneyWorks   📞 07001 93 93 📞



понеделник, 16 ноември 2015 г.

Как работи връзката с eMag в складовата програма MoneyWorks

Какво представлява новия модул "Връзка с eMag" в програмата MoneyWorks? 

ERP MoneyWorks е бизнес софтуер с различни модули:
  • Склад
  • Производство
  • Счетоводство
  • Маркет
  • Сервиз
  • Органайзер
  • Каси и банки
  • Фактуриране
  • Стокооборот и други справки
  • Връзка с онлайн магазини

Най-новият модул в програмата e "Връзка с eMag" - модул за синхрозинация с онлайн магазин eMAG


Новият модул предлага двупосочна връзка между складовата програма MoneyWorks и електронния магазин eMAG посредством продуктови каталози - клиентът експортира свои стоки за продажба в каталога на онлайн магазина eMAG и съответно получава клиентски поръчки в програмата.

Модулът "Връзка с eMag" се активира от администраторския панел на програмата от служител на ГенСофт.
Връзката се заплаща допълнително, извън стандартния пакет,  и следващият месец е с промоционална цена 500 лева без ДДС.
За допълнителна информация се обадете на 07001 93 93 или пишете на marketing@gensoft.bg.




Какво е необходимо да се знае преди закупуването на модула "Връзка с eMag" ?


За да направи клиентът информиран избор е необходимо да се свърже с eMAG, да проучи условията за предлагане на продукти в този интернет магазин, да прецени дали го устройват наличните категории и цени.


Най-добре е да прочете първоначално
Информация за eMAG Marketplace
Как мога да предложа продуктите си в eMAG Marketplace?
Форма за регистрация на търговец

Необходима информация, която се изисква от желаещите да търгуват в eMAG
1.    Данни на дружеството-търговец.
2.    Използвана от Вас информационна система (ERP, CRM).
3.    Категории, в които желаете да продавате, и ориентировъчен асортимент.
4.    Търговски условия – срокове и начин на доставка, връщане на поръчки, гаранционно обслужване и т.н.
5.    Опит, който притежавате в търговията на дребно и онлайн продажбите.
6.    Друга информация, която считате, че би била полезна. 

След сключване на Договор с eMAG и уточняване на категориите, в които търговецът ще продава своите стоки може да се пристъпи и към закупуване на синронизиращия модул "Връзка с eMag" в MoneyWorks.
"Клиентите трябва да се регистрират в eMAG и да изберат групите, в които ще предлагат продуктите си. След като са се регистрирали ще получат ПОТРЕБИТЕЛ, КОД и ПАРОЛА, които трябва да попълнят в съответните полета при нас.   
Задължително трябва да имат уебсайт, който да посочат за информация на своите потребители (такова е изискването за продажби в интернет магазина eMAG ).  Задължително поле също е посочването на уеб версия, откъдето ще се генерира линк на картинката на всеки продукт от Каталога.
Настройките за работа с модула "Връзка с eMag" в MoneyWorks задължително се правят от технически консултант на ГенСофт със съдействието на клиента"  - сподели водещият уеб програмист инж. Александър Ангелов за създаването на модула.

Основни полета на настройките в модул "Връзка с eMag"

Складове за наличности - задава Складовете, включени в изчисляване на наличността.
В eMAG продукти с:
-количество по-голямо от 5 се показват като налични;
-количество от 1 до 5 се показват като ограничена наличност;
-количество 0 се показват като неналични.
Основна ценова листа - указва кои цени да се пращат
Промоционална ценова листа - незадължително поле, използва се при промоции
Цените са с включен ДДС - указва дали цените са с ДДС.
Служи при изчисления, тъй като от eMAG изискват цените да са без ДДС
Характеристика "Марка" на продукта - задължително поле за eMAG
Общ клиент за поръчките от eMag - за този клиент ще се създават поръчките, постъпващи от eMAG
Склад за поръчки от eMag - нарочен склад за поръчки от eMAG
Характеристика "ID" на поръчка в eMag - служебно поле за управление статуса на поръчките
Характеристика приключена поръчкаслужебно поле за управление статуса на поръчките
Наложен платеж - начин на плащане
Банков трансферначин на плащане
Плащане с картаначин на плащане
За всеки от начините на плащане се задават съответстващите им в MoneyWorks.

eMag команди

Зареди и обнови категории - изпълнява се еднократно при започване на работа с модула.
Автоматично се създава продуктов каталог с име "eMag catalog".
Прочитат се групите, дефинирани в eMag.
Потребителят посочва групите, които ще ползва и те се попълват с техните идентификатори и характеристики в каталога.
Потребителят трябва да попълни групите в "eMag catalog" със стоки, които желае. Характеристиките на стоките се попълват в Номенклатурата на MoneyWorks.
Изпрати продукти - Избраните стоки от каталога се изпращат към eMag. За да се покажат стоките се изчаква 24 часа - това е период, в който eMag извършва одобрение на стоките.
Прочети поръчки - Прочита поръчките от eMag ( със статус "Нова") и ги импортира в MoneyWorks в модул "Клиентски поръчки".
Променя статуса на поръчката в eMag от "Нова" на "Обработва се"
Отбележи завършените поръчки - Изпълнява се след като поръчката се конвертира в продажба. Променя се статуса на поръчката в eMag от "Обработва се " в "Завършена".

ГенСофт  ви пожелава успешен бизнес с интеграцията на синхронизиращия модул между складовата програма MoneyWorks и популярния онлайн магазин eMAG!